Search This Blog

Sunday, March 6, 2016

Izbjeljivanje zubi/ Teeth whitening

Aloha my dears,

I don't know if any of you is facing the problem of yellow teeth. I had always had yellow teeth and at some point of time it started to make me annoyed. At the end of my high school I wanted to bleach my teeth with so called air flow method, but the dentist advised me no to because it is not good for your enamel.Few years later I got a little like bottle with a whitening product ( Colgate ). It was similar to a nail polish, with a little brush, and you apply with  a product with that brush to your teeth every night. It wasn't really affordable , I couldn't see the results and it takes a lot of time to apply that on your teeth. So I was disappointed, again. After that, while I was talking to my sister , who lives in the USA, I mentioned my problem and she told me that her dentist has recommended to her Crest 3D White Strips.
( pictures below )






Aloha drage moje ,

ne znam da li je nekome od vas poznat problem zutih/tamnih zubi. Ja sam od rodjenja nekako imala tamnije zube, sto mi je s vremenom pocelo smetati. Pred kraj srednje skole sam htjela izbijeliti zube kod zubara -air flow- metodom, ali mi je on preporucio ( da, dobro ste procitali, taj isti zubar koji mi je trebao naplatiti) da to ne radim jer steti zubima. Nakon par godina sam iz Svicarske dobila sredstvno za izbjeljivanje, Colgate. Bilo je pakovano kao lak za nokte, I svaku noc mazete zub po zub cetkicom. Nije prakticno, oduzima vremena, nije ni jeftino a nije bilo ni posebnih rezultata. Tako ja, opet razocarana. Poslije nekog vremena, pricajuci sa sestrom koja je u SAD-u, raspitivala sam se o pojedinim sredstvima koja se kod njih prodaju. Njen zubar joj je preporucio Crest 3 D White Strips.


So, these strips are supposed to be used for a few days, depending on which one you have. They have few different types of strips which give results in different period of time. They have also different number of strips inside which you keep on your teeth for some determined time. My first were Classic ones and I was supposed to keep them on my teeth for half an hour every day ( there were 14 in the box ) . During these 30 minutes you can drink and eat. It is not recommended to brush your teeth before or immediately after taking your strips off.
After a few days I was thrilled.

Its been 4/5 years since my first use of these strips. My teeth are still white and even those teeth which were treated by the dentist and which are supposed to be darker, are white.
Since then I have been using different packages of 3d White Strips ( professional, advanced etc ) .
At the beginning my teeth were slightly sensitive to cold or hot but after only a few days it got better. The average price is 50$.
I can really recommend these strips and I know that you will not regret using those.
Good luck !



Naime, radi se o trakicama koje se koriste nekoliko dana, zavisno o tome koje pakovanje ste uzeli, jer imaju razlicita pakovanja koja daju razlicite rezultate I imaju razlicit broj trakica koje se isto tako drze na zubima odredjeno vrijeme. Moje trakice su tada bile neke standardne I cuvale su se na zubima 30 min. Tokom tih 30 min mozete neometano jesti I piti. Nije preporucljivo zube prije stavljanja prati a ni odmah poslije.
Rezultatima sam bila odusevljena, ustvari I vise od toga. Nakon prvog koristenja je proslo vec oko 5-6 godina. Zubi su I dalje bijeli, cak su uspjele izbijeliti I zube koji su popravljeni pa I jedinicu koja je operisana- znaci treba da bude tamna jer u njoj nema zivca.
Od tad sam u prosjeku jendom godisnje koristila razlicite vrste ( classic, advanced, professional ... )
Kao jedinu manu bih navela cudan osjecaj koji se javi kada tek pocnete da ih koristite, ali vremenom to prestaje. Zubi vam postanu malo osjetljivi na hladno I vruce ali kao sto sam rekla, osjetljivost prestane nakon par dana.
Znam da se trakice mogu naruciti I na e-bayu a ja sam ih jednom narucivala I preko pik.ba od neke djevojke iz Tuzle.
Uglavnom, necete se pokajati !
Mala napomena : vidjala sam kod onih koji kod nas prodaju ove trakice da ih izvade iz kutije I onda pojedinacno prodaju- sto ne bih preporucila. Svaki tretman, zavisno od toga je li klsicni, profesionalni itd - sto pise na kutiji - ima s razlogom odredjeni broj trakica, tako da ako uzmete manji broj nego sto treba, mozda ustedite simbolican iznos a ne zavrsite kompletan tretman. Inace prosjecna cijena jednog tretmana je oko 50 $.







5 comments:

  1. Pa,bas sam sretna!Uzivala sam citajuci tvoj prvenac!I sama imam isti problem (genetika :( ) i bas sam razmisljala o ovim trakicama.Kod zubara sam dobila isti odgovor-da ce mi ostetiti zube i da ne radim to, a probala sam sve one homemade recepte i nema rezultata.Hvala ti ,draga Alisa! :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nema na cemu, drago mi je ako sam ti uspjela pomoci u izboru metode izbjeljivanja. Vjeruj da se neces pokajati, bar ja nisam. Mom batu su prve dvije trakice vec izbijelile zube, ali je on pokupio bolje gene :)
      :*

      Delete
  2. Imam iste probleme :/ I mislim da cu morati nabaviti ovo...
    Ubijek sam zavidjela zenama sa holivudskim osmijehom! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nisam bash holivudski dobila :D ali su bjelji za najmanje 3 nijanse, ako ne I vise

      Delete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete